انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)

انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوئیچ)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی گروه مخابرات (گرایش سوییچ) و آدرس mohammaddindar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

در فرودگاه، هتل، رستوران، كتابخانه و يا حتي دفتر كار، امروزه ديگر در هر كجا كه تصور كنيد ممكن است بتوانيد به اينترنت متصل شويد. در آينده اي نزديك شبكه هاي ارتباطي بدون سيم چنان گسترشي مي يابند كه در هر زمان و مكاني شاهد ارائه خدمات اينترنت بي سيم خواهيد بود. به كمك شبكه هايي همچون Wi-Fi قادر خواهيد بود تا رايانه هاي يك اطاق يا دفتر كار خود را به راحتي به يكديگر متصل نماييد. به زباني ساده، سيستمWi-Fi را مي توان به يك جفت واكي - تاكي كه شما از آن براي مكالمه با دوستان خود استفاده مي كنيد تشبيه نمود. اين لوازم، راديوهاي كوچك و ساده اي هستند كه قادرند تا سيگنال هاي راديويي را ارسال و دريافت نمايند. هنگامي كه شما بوسيله آنها صحبت مي كنيد، ميكروفون دستگاه، صداي شما را دريافت نموده و با تلفيق آن با امواج راديويي، از طريق آنتن آنها را ارسال مي كند. در طرف ديگر، دستگاه مقصد، با دريافت سيگنال ارسال شده از طرف شما توسط آنتن، آنها را آشكار سازي نموده و از طريق بلندگوي دستگاه، صداي شما را پخش خواهد كرد. توان خروجي و يا قدرت فرستنده اين گونه لوازم اغلب در حدود يك چهارم وات است و با اين وصف، برد آنها چيزي در حدود 50 تا 100متر مي رسد. 
 
حال فرض كنيد بخواهيد ميان دو كامپيوتر به صورت يك شبكه و آن هم به شكل بدون سيم (همانند واكي - تاكي) ارتباط برقرار سازيد. مشكل اساسي در اين راه آن است كه اين لوازم از آن رو كه جهت انتقال صوت ساخته شده اند، از نرخ سرعت انتقال كمي برخوردار هستند و نمي توانند حجم بالايي از داده ها را در زمان كوتاه منتقل كنند. راديوهايي كه در سيستم Wi-Fi مورد استفاده قرار مي گيرند، همانند مثال پيشين قابليت ارسال و دريافت را دارا مي باشند اما تفاوت اصلي آنها در اين است كه اين راديو ها قادر هستند تا اطلاعات به شكل صفر و يك ديجيتالي را به حالت امواج راديويي تبديل نمايند و سپس منتقل كنند. در كل سه تفاوت عمده ميان راديوهاي سيستم Wi-Fi و راديوهاي واكي - تاكي معمولي وجود دارد كه به شرح زير است: 1- راديوهاي سيستم Wi-Fi با استاندارد هاي 802.11b و802.11g كار مي كنند و عمل ارسال و دريافت را بر روي فركانس هاي 2.4 گيگاهرتزي و يا 5 گيگا هرتزي انجام مي دهند. اما واكي – تاكي هاي مذكور بر روي فركانس 49 مگاهرتزي كار مي كنند.2- راديوهاي سيستم Wi-Fi از انواع مختلفي از تكنيك هاي كدگذاري اطلاعات بهره مي برند كه نتيجه آن افزايش نرخ سرعت تبادل داده ها خواهد بود. اين روشها براي استاندارد 802.11a و 802.11g شامل تكنيك OFDM و براي استاندارد 802.11b شامل CCK مي باشد. 3- راديو هايي كه در سيستم Wi-Fi مورد استفاده قرار مي گيرند، قابليت تغيير فركانس را دارا هستند. مزيت اين ويژگي در آن است كه موجب جلوگيري از ايجاد تداخل كار سيستم هاي مختلف Wi-Fi در نزديكي هم مي شود
 
 
 
 
 
به دلایلی كه ذكر شد، سيستم هاي راديويي Wi-Fi ظرفيت و سرعت انتقال داده با لاتري را نسيت به راديو هاي واكي – تاكي دارند، اين سرعت ها براي استاندارد 802.11b تا 11 مگابايت بر ثانيه و براي 802.11a و 802.11g در حدود 30 مگابايت بر ثانيه است.
تركيب سيستم Wi-Fi با رايانه امروزه اغلب رايانه هاي لپ تاپ مجهز به سيستم Wi-Fi داخلي هستند و در غير اين صورت نيازمند نصب يك كارت Wi-Fi بر روي لپ تاپ و يا رايانه روميزي خود خواهيم بود. شما مي توانيد يك كارت Wi-Fi در سيستم 802.11a يا 802.11b و يا80
2.11g تهيه كنيد كه البته نوع 802.11g نسبت به تجهزات 802.11b از سرعت بالاتري برخوردار است. براي لپ تاپ ها اين تجهيزات در قالب كارت هاي PCMCIA كه در محل مخصوص خود نصب مي شوند و يا به صورت اتصال خارجي از طريق يك درگاه USB عرضه مي شوند. براي رايانه ها روميزي، مي توانيد از كارت هاي PCI و يا درگاه USB براي اين منظور استفاده كنيد. پس از نصب اين تجهيزات كاربر قادر است تا در مكان هايي كه اينترنت به شكل بدون سيم ارائه مي شود با داشتن يك اشتراك، از خدمات بهره گرفته و به شبكه متصل شود. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 12:34 ] [ محمد دیندار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 73863
تعداد مطالب : 193
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1



ایران رمان